loading...
قلعه نو خرقان
محمد صفري بازدید : 1669 دوشنبه 21 بهمن 1392 نظرات (0)

از نعمت هایی که خدا به ما مردم قلعه نو خرقان عطا کرده وجود ابوالحسن خرقانی ست . این عارف حقیقی حتی آرامگاهش هم منشا برکت برای این دیارست. فک نمیکنم کسی از شما همشهریان عزیز منکر این باشد که خرقانی سهم عظیمی در درخشش نام قلعه نو خرقان دارد. اما متاسفانه ما کمترین توجهی به این عارف نمی کنیم . در واقع کمترین شناخت را از او داریم.

سالیان راهنمایی بود که با مرد بزرگی آشنا شدم که از مریدان خرقانی بود . البته نه مانند درویش مسلکان کشکول به دوش و تبر به دست که مدعی عرفان اند. در صحبت های اولیه با این معلم عاشق متوجه عجز خودم در شناخت خرقانی شدم. متوجه شدم که هیچ چیز از او نمیدانم جز داستان هایی محدود. با کمی مطالعه شیفته ی عرفان خرقانی شدم. اما آشنایی با ابوالحسن درد مرا بیشتر کرد . از دو جهت . یکی درد و اندوهی که در سخنان او بود در وجودم ریشه دواند و دیگری درد غربت خود او. غربتش چنان است که آیت الله صافی گلپایگانی متاسفانه تحت تاثیر شایعات و جو منفی جامعه او را مایه ی شرم ساری خواند. اما با کمی تحقیق میتوان به تفاوت عرفان او با مسلک های دروغین پی برد. (( اینجا منطقه ی عالم خیز است . منطقه ی معلمان دین و اخلاق . در گذشته هم نام ابوالحسن خرقانی و بایزید بسطامی را همه ی مسلمانان و مرتبطین با معارف اسلام شنیده اند .البته نباید امثال خرقانی و بسطامی را با این مدعیان صوفی گری اشتباه کرد......... مقام معظم رهبری ))

متاسفانه سازمان میراث فرهنگی به عنوان متولی این امر فعالیت قابل قبولی در این سالیان نداشته و آنجنان که شایسته بودست به معرفی خرقانی نپرداخته.

هفت سال پیش بود که جرقه ی طراحی بروشور در مورد خرقانی و توزیع آن در آرامگاه وی در ذهنم زده شده . بروشوری که ضعف ظاهری و محتوایی بروشورهای سازمان میراث فرهنگی را بپوشاند. اما به دلیل مشغله فراوان و البته تنبلی فراوان تر تا امروز این کار میسر نشد. از ابتدای بهمن امسال همت را بر طراحی این بروشور گذاشتم و با چند روز صرف وقت این بروشور را طراحی کردم.

این بوشور طوری طراحی شده که باید  رنگی و بر روی کاغذ گلاسه در قطع A4 چاپ شود و این بر هزینه می افزاید . چنان که خود من از عهده ی هزینه چاپ در تیراز بالا بر نمی آیم . به همین خاطر تصمیم گرفتم از سازمان میراث فرهنگی استان درخواست حمایت از طرح کنم.

سه نسخه از این بروشور را چاپ کردم. نسخه ی اول را 9 بهمن برای موافقت  و پشتیبانی مالی از این طرح به سازمان میراث فرهنگی  سمنان ارسال کردم که متاسفانه گویا به دست سازمان نرسید.(احتمالا خطای من در وارد کردن کد پستی موثر بوده) . با هماهنگی میراث فرهنگی شاهرود نسخه ی دوم را 19 بهمن ماه دوباره به سازمان میراث فرهنگی استان فرستادم و منتظر جواب سازمان هستم .

امیدوارم با طرحم موافقت شود.

 


 

 

صفحات داخلی و بیرونی طرح ( برای دیدن تصاویر با کیفیت بهتر بر روی آنان کلیک کنید)

 

 

 

 

 

 


 

 

 

تصاویر طرح چاپ شده ( برای دیدن تصاویر با کیفیت بهتر بر روی آنان کلیک کنید)

برچسب ها ابوالحسن خرقانی ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic

دوستان عزیز برای ارتباط با ما

صفحه اینستاگرام اینجا

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 263
  • کل نظرات : 208
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 20
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 155
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 12
  • بازدید هفته : 246
  • بازدید ماه : 160
  • بازدید سال : 19,525
  • بازدید کلی : 1,378,550